23 юни, The Steps – Прожекция 3
Дванадесет интригуващи заглавия бяха показани в последното ни издание на Moving Body Festival. Някои от тях са сериозни, други - готини, трети - снимани с дрон, четвърти - анимация... но в крайна сметка всички те представят страхотно изследване на самия жанр ‘скрийн денс’ или танц за екран и разкриват силни идеи и послания.
Artemisia
3’37, Ирландия, 2021, Режисьор, сценарист, продуцент, изпълнител: Карол Долан Уид
Режисьор, сценарист, продуцент, изпълнител: Карол Долан Уид
Подвижен образ и думи, изговорени на глас – за правата, които имаме върху неяснотата, за телата ни и за дискомфорта, който „другите“ създават в социалната/политическата ангажираност. Границите на познанието и възприятието са поставени под въпрос. Често се чудя дали силните защитават уязвимите, или е точно наобратно?
TAIAO (POIPOI)
5’27, Нова Зенландия, 2021, Режисьор: Даниел БелтоПродуцент: Донин Харисън
Режисьор: Даниел Белто
Продуцент: Донин Харисън
Изпълнител: Ксиао Ке
Taiao (POIPOI) съчетава маорската, китайската и тибетската култури в танцов филм. Дакини е тантрично божество, описано като женско олицетворение на просветлена енергия. В тибетския език Дакини се представя като Кхандрома, което придава значение на „тя, която пресича небето“ или „тя, която се движи в пространството“. Понякога името се превежда поетично като „небесен танцьор“ или „движещият се в небето“. Taiao за маорите значи „природа“ или „околна среда“.
In Plain Sight
10’31, Иран, 2021,Режисьор, сценарист, продуцент: Танин Тораби
Режисьор, сценарист, продуцент: Танин Тораби
Продуцент: Сина Сабери
Асистент режисьор: Махса Акбарабади Изпълнители: Масумех Халалие, Тина Бейк Абаси, Танин Тораби
Продукционен мениджър: Махса Абарабади
Кинематография: Масуд Банафшех Цветове: Фарбод Халали
Монтаж: Анис Ешраки
Стилист: Сахар Мактаби
В общество, където съществуват много въпроси и ограничения около концепцията за „движение“, трима изпълнители се опитват да определят границите на танца в Техеран, Иран. Те взаимодействат със заобикалящата ги среда и по този начин се превръщат в неразделна част от потока на града. Придружават се един друг, за да открият силата на колективното движение.
Circumstance Part 2
12’00, Австралия, 2020, Режисьор: Сю Хийли
Режисьор: Сю Хийли
Основен актьорски състав: Били Кеохавонг, Али Греъм, танцьори от PPY 2020 Sydney Dance Company
Композитор: Фиона Хил
Оператор: Кен Бути
Пилот на дрон: Лий Стивънсън
Наземна камера: Дариан Уудс
Фотограф: Уендъл Теодоро
Музиканти: Членове на Sydney Symphony Strings
В отговор на пандемията, 27 танцьори се противопоставят на локдауна, като използват безопасно дрон камера, за да уловят своя танц. Проучване на понятията изолация, връзка и рисковано място.
The Frame
7’00, Турция, 2021,Режисьор, сценарист,продуцент: Мерт Сата, Берк Сата
Режисьор, сценарист, продуцент: Мерт Сата, Берк Сата
Продуцент: Юнус Емре Толан
Изпълнители: Идил Сивритепе, Дилан Акбулут, Неслихан Йелдан, Ерен Балкан, Нарцис Чорджи, Мурат Цейлан, Салих Бадемчи, Хаят Харпист, Озан Сахин, Юнус Нарин, Явуз Туреди, Илгаз Кая, Септември Су Сапан, Халит Караата, Мелтем Толан Коскун, Кагла Ургански
В музей на съвременното изкуство е донесена картина, която екипът окачва по грешен начин. В края на деня те осъзнават какво са направили и поправят изложението. Но посетителите на музея, които я виждат през деня, все пак oценяват нейната стойност, макар да не са в знание, че рамката е наобратно.
Proximity
10’52, Великобритания, 2021, Режисьор и изпълнител: Андрю Доусън
Режисьор и изпълнител: Андрю Доусън
Снимки и монтаж: Роман Шепард Доусън
“Proximity” е самостоятелно произведение както за интимността на докосването в природата, така и за загубата на възможност за докосване между хората, която настоящата пандемия е ускорила. Представена като творба с разделен екран – двата екрана, ляв и десен, подчертават основната тема за явлението „почти там, но не съвсем“. Виждаме ръце, които леко помахват или се вълнуват срещу небето, малък самолет се движи по екрана в далечното разстояние, клоните на дърветата са силни и неподвижни. Свидетели сме на това, че едно тяло се движи върху стол – домашен, но в природата – люлее се нежно – сигурно, но само, в прекрасна изолация.
I Am a Motif
8’16, Япония, 2020, Режисьор, сценарист: Сия Луо
Режисьор, сценарист: Сия Луо
Продуцент: Коши Ямамура
Музикална Редакция, Озвучаване: Сия Луо
Асистент монтаж: Шушу, Наоширо Шима, Казуки Юра
Звуков дизайн: Чихиро Нагашима
Звуков дизайн: Хуан Лу
Осъзнавайки колко са различни едни от други, трите мотива започват да се съмняват в себе си. Но щом мелодията започне, музикалният мотив не може да устои да не затанцува и другите го последват. Може би, аз също съм мотив.
Trailer –
GEN3515
6’43, Сингапур, 2021, Режисьор: Джъстин Чен
Режисьор: Джъстин Чен
Продуцент: Заки Мухд
Основен актьорски състав: Конрад Плак
Оператор: Зулхайри
3D и VFX художник: Low Jun Jie
Звуков дизайнер, композитор: Ник Сим
Дизайнер на заглавия: Джонатан Чен
Гафер: Даниал Юхари
Ръкохватки: Dzulkhairi
Дръжки: Кох Ю Вей
Стилист: Феликс Уей
Асистент стилист: Teo Shi Yun
Стилист на прически: Тан Енг Чонг
Редактор: Джъстин Чен
Колорист: Zulhairi
Звуков редактор и миксер: Джулс Барел
Художник на фолиа: Хенри Хейуърд
Джъстин Чен: сценарист
Мастеринг инженер: Уърн Лук
Всички неща във Вселената са в постоянно движение – плаващи, вибриращи и струящи заедно с потока на природата. Тъй като светът става все по-дигитализиран, ние губим представа за физическата реалност. Екранът е бездна между теб и мен.
Trailer –
Ad aperta et clara
5’48, Италия, 2021, Директор: Елиза Бакало
Директор: Елиза Бакало
Изпълнител: Франческа Каратозоло
Някои пейзажи са трудни за прекосяване, а границата между вътрешно и външно пространство може да е непонятна.
the Myth of Narcissus
2’59, САЩ, 2019, Режисьор: Оливия Луиз
Режисьор: Оливия Луиз
Изпълнител: Тиана Гаруджиан
Оператор: Амбър Кейс
Музика и звук: Дъстин Астбъри
Как да въплътим своето Аз на екрана? Този велик водолаз, който плува в езерото на нашата психика; понякога, приближавайки ни до “истинското” Аз и до другите, разсейвайки ни от нашата основна природа. Това съвременно пресъздаване на древногръцки мит е отдаване на въплъщението на архетипа, възвисяващо размирния полубог, Нарцис.
Maybe Some Butterflies
11’44, Швейцария, 2020,Режисьор, продуцент: Йоанна Вежбичка
Режисьор, продуцент: Йоанна Вежбичка
Как да знаем за нещата, които познаваме? Видеото изследва телесните, некогнитивните, транскорпоралните и афективните аспекти на комуникационните процеси, които се превръщат във въплътени реакции на чувствата и са обединяващите телесни преживявания. Други форми на познаване, а не съзнателно знание – нематериални, висцерални сили възникват чрез различни човешки и нечовешки отношения, тъй като всички ние сме част от афективно и въплътено създаване на свят.
The Broken Phone Project
3'59, Нидерландия, 2020, Режисьор: Сара Еуропеус
Режисьор: Сара Еуропеус
Продуцент: Атина Лиакопулу
Оператор: Нилс Локхорст
В разгара на COVID-19 улиците на Амстердам са се променили, както и хората. Група международни танцови артисти чрез обща двигателна задача отразяват времето на пандемията – как им се е отразила тя? Общо преживяване, но с индивидуална интерпретация. Всеки със своята уникална история, заснета индивидуално, недокосната. Когато толкова много неща са се променили, как можем да се свържем отново?