04.11
ONE NIGHT ONLY
Продуциран от Гараж Колектив и STEAM ROOM
Хореографи-участници: Жана Пенчева, Александър Георгиев, Дарио Дамас, Цветан Момчилов, Никa Росен Михайлова
Дизайн на визуални м-ли: Георги Десподов
Видео за ICC (Въображаем Хореографски Център): Коста Каракашян
dragON one night only е хореографско изследване, фокусирано върху сътрудничеството между звук – музика и движение – танц, и тяхното взаимодействие, в резултат на взаимен процес. Проектът се интересува от създаването на пространство, където различни идентичности могат да се деконструират и преформулират, да съжителстват в сигурна среда. В нашата работа искаме да проучим възможностите за идентичност, която е в процес на преход и промяна, и как тя се вижда конкретно чрез звука и движението.
05.11
MOONLIGHT
Хореография и изпълнение от Александар Георгиев и Дарио Барето Дамас; Драматургия от Нина Гоич; Дизайн на звука от Емилиян Гацов - Елби; Визуализации на плакат и флаер от Неманя Трайкович; Трейлър, създаден от Георги Десподов.
MOONLIGHT е хореографски проект, фокусиран върху поетичните структури; поетапно изследване на разпръснатите значения и кованата реалност. Този поглед преоткрива упорито установените идентичности, разгръщайки и пречупвайки нормативността чрез квир практики. MOONLIGHT функционира като бърз механизъм за промяна и прекъсване. Играе с наследството на Дисни, премествайки познатите разбирания.
06.11
СЮИТА ЗА НАДЕЖДАТА
Сюита за надеждата (представен като работа в процес), Коста Каракашян
Откъс от предстоящ танцов пърформанс, който изследва връзката между звук, тяло и eмоция в рамките на 12 представления за 2 дни. Всяко изпълнение е 20-минутен танцов диалог върху темата за човешката надежда между хореографа и танцьор Коста Каракашян, и пианистката Ивана Вълчева. Представлението ще изследва процес, в който продължителността поставя на изпитание издръжливостта и ограниченията на тялото и емоциите ни. Повторяемостта на изпълнението тества устойчивостта на телата и пределите на силите на двамата изпълнители, и се превръща в метафора за надеждата и издръжливостта, от която се нуждаем, за да я запазим.
06.11
PRESENCE <> ABSENCE
Presence <> Absence, соло на Стефани Ханджийска
Музиката нахлува в тялото като река и се разпространява през всички негови повърхности. Когато музиката се отдръпне, тялото се превръща в нейната оставаща вълна. Presence <> Absence е представен премиерно в The Place театър в Лондон и представлява творческа колаборация между полския композитор Михал Кавецки и Стефани Ханджийска.
07+08.11
Ателие 7: ПЕЙЗАЖНА ТЕХНИКА
Ателието е предназначено за хора на възраст 16+ с професионален или любителски опит в сферата на изпълнителските изкуства.
В рамките на един уикенд уъркшопът Пейзажна техника ще насърчи участниците в тяхното индивидуално творческо изразяване, давайки им понятия и процеси, с които да насочват и разгръщат своето въображение и творческа смелост. Тръгвайки от свои лични източници на вдъхновение и интерес, те ще бъдат насърчени към тяхното осмисляне, обогатяване и готовност за публично представяне. Уъркшопът ще завърши с представяне пред публика на 08.11.2020 г., 13:00ч в Социалната чайна.
07.11
DANGEROUS DANCES: Online lecture by Diego AgullóВход свободен!
ОПАСНИ ТАНЦИ: Танцът, Дяволът, Проблемът и Балистиката - Онлайн лекция на Diego Agulló
Какво общо имат балистиката, проблемите, дяволът и танцът? От етимологична гледна точка, всички те споделят общ корен, балеин, “да хвърлиш, за да уцелиш”. Нещо е било хвърлено, то пада по средата, появява се неочаквано пред теб, изведнъж нещо те удря…и по този косвен начин ти биваш поканен на танц. Но какво или кой е хвъргачът? Какво бива хвърлено? Как изглежда траекторията му? Какво среща по пътя си? Какво бива уцелено? Как му повлиява ударът? Може ли насилието да провокира движение? Трудният танц не е този, труден за изпълнение, а онзи, който създава трудности и проблеми в пространството, който се превръща в пречка, който те парализира. Кога танцът се превръща в проблем? Кога едно тяло, хвърлено в пространството, се превръща в трудност, в загадка или в учудващо събитие? Проблематичното тяло е онова, чието движение е причина за проблем в пространството, движение, което придава трудност, танц, който те удря, който остава загадка. Как може един танц да нанася удар?
07.11
АТЕЛИЕ 8: ТАНЦУВАНЕ НА ПРОБЛЕМА
Ателието е предназначено за хора на възраст 16+ с професионален или любителски опит в сферата на изпълнителските изкуства.
Събуждането на танца: упражнение за хвърлящи танци; да предизвикаш аномалия в собствения си танц, като го изложиш на опасността от външно въздействие. Концепцията на упражнението е, че танцът трябва да бъде наложен да се случи, вместо да е резултат от доброволно желание за движение. По време на упражнението няма да танцувате на харесвана от вас музика, нито любими ваши хореографии. При това упражнение танцът не е продукт на желанието да танцуваш дадена хореография. Няма да танцувате каквото искате или харесвате, а танцът ще бъде принуден да се случи. Без излагане на опасност, този танц не би съществувал. Уъркшопът ще завърши с представяне пред публика на 08.11., 16:00ч в ХАЛЕ 3.
07.11
ТЯЛОТО ЗАСТАВА
ТЯЛОТО ЗАСТАВА - Лекция-пърформанс на Младен Алексиев
Лекцията-пърформънс ще потегли от образа на стоящото тяло и неговата употреба като средство за общуване – начин за изразяване на мнение, подкрепа или несъгласие, противопоставяне, съпротива, бунт. Застаналото тяло изпраща съобщение там, където възможностите за разговор са изчерпани – то създава значение с минимални средства. Лекцията е създадена специално за Terni Festival (Италия), за изданието The rain will not erase it през 2014 година. Това ще бъде нейното първо представяне на български език.
08.11
НЕБУКВАЛЕН ТАНЦ: Лекция на Галина БорисоваВход свободен!
НЕБУКВАЛЕН ТАНЦ - Лекция на ГАЛИНА БОРИСОВА
Галина Борисова ще създаде възможност за вербално изследване на това, как трябва да гледаме танца. Повечето критики и анализи се позовават на дълги години наблюдения и практика, като се опитват да представят различни гледни точки. Личната практика също е не по-малко значима от обобщеното нееднозначно и разнопосочно мнение по доста въпроси, свързани със съвременния танц и пърформанс. Ще говорим за танца като променяща се практика и нейното овладяване и опитомяване от последните години. Ще активираме дискусия, която повече се основава на диалог, отколкото се зачита като лекция. Ще говорим за направеното като дестабилизираме донякъде епистемологичното основание, на което се позовава танцовата практика. Ще говорим вербално за НЕБУКВАЛЕН ТАНЦ.
08.11
Как бързо тече животът от януари до декември
По “Към фара” на Вирджиния Улф
Идея, реализация и изпълнение: Галина Борисова, Текст: Надежда Московска, Фотогораф; Ани Колиер
Публиката е някак изоставена, а актьорът-изпълнител се е отдалечил и разграничил от перформативното си присъствие. Вместо представяне, има подготовка и очакване. Вглеждане в дребните радости от ежедневната игра на търсене на смисъл. От понеделник сутрин до вторник следобед понякога не е чак толкова страшно. Пренареждането би могло да доведе до нови постижения или пък да донесе чувство за спокойствие или дори щастие. Опит да се изгради среда, в която господари на ситуацията сме отново ние. Да се преодолее унинието и да се продължи работата. Интелектът е по-скоро занимание, отколкото дарба. “Какъв е смисълът на живота? Това е всичко – един прост въпрос, който се сгъстяваше с годините, притискаше човека все по-здраво. Голямото откровение не беше дошло. Голямото откровение може би никога не идваше. Вместо това идваха малки, ежедневни чудеса, просветления, неочаквано запалени в мрака клечки кибрит.” – Вирджиния Улф, “Към фара”, превод Иглика Василева
04-08.11
БЪДЕЩЕВход свободен!
БЪДЕЩЕ - Мира Гайдарова
Искаш да разбереш повече за бъдещето? Всеки ден в рамките на фестивала, един час преди всяко представление от програмата, ще имаш възможност да погледнеш в бъдещето, да се отпуснеш и настроиш в тон за следващите събития. Това е наша изненада и подарък към всеки, дръзнал да пристъпи в Хале 3, където движещи тела ще го превземат.