„В музеите няма много хора, но винаги има опашка, за да пиеш вода от фонтаните.“

Слава Славова

 

снимка личен архив: Констант Леон, 2023

 

Статия във френската медия EREB за Варненския Гьол, минералната вода, случая с тръбата в кв. Аспарухово, корупцията, гражданското общество и ролята на изкуството 

 

Автор на статията е Констант Леон и е написана в контекста на изследователската резиденция: Истории на водата, която се проведе в рамките на осмото издание на Moving Body Festival, осъществена в колаборация със School of KIndness

Откъси от статията:

„В България баните, когато не са приватизирани, често се превръщат в музеи, понякога с много публични средства или европейско финансиране, предназначено за регионално развитие на туризма. „В музеите няма много хора, но винаги има опашка, за да пиеш вода от чешмите“, отбелязва Слава Савова, посочвайки за пореден път липсата на съобразяване на тези проекти с местния контекст. Според нея това е резултат от умело съчетание на „липса на експертиза от страна на управляващите, липса на стратегия, голяма вероятност за корупция и понякога желание да се избегне отговорността като избран служител“.

„По телефона Слава Савова си мисли. Ситуацията по отношение на корупцията и приватизацията на морския бряг е сложна. Ситуацията е подобна и по останалата част от българското крайбрежие и дори в постсъветски мащаб. „Стойността на водата събуди отново интересите на политиците след прехода през 90-те години на миналия век. Продажбата на тези ресурси на частния сектор, независимо дали става дума за бутилиращи компании или за спа предприятия, обикновено се компенсира със символични такси – общините губят достъп и няма нищо в замяна. Всичко е законно на хартия“, обяснява тя.“

 

Цялта статия може да прочетете ТУК

Последвайте нашите канали за всички новости около платформата:

Facebook.com/movingbodyfestival

Instagram.com/moving_body

Youtube.com/MovingBodyPlatform

Vimeo.com/movingbodyfestival

Дейностите на платформата Moving Body 2022-2023 се осъществяват с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“ – България и Министерство на културата на Република България.